Tumba centrum

/Global/DisplayMultimediaDescription.ashx?guid=22745793-84c8-4800-814b-7e09afd0ce49

/Global/DisplayMultimediaDescription.ashx?guid=e7b6a3ae-efaa-405c-9371-8ad6bb2f92c2

Tumba är centralorten i Botkyrka kommun, en plats med citykänsla och attraktiva boendemiljöer. Botkyrkabyggens lägenheter i Tumba centrum är alla mycket centralt belägna och det är nära till både köpcentrum och service. Runt Tumba finns goda möjligheter till naturupplevelser.

Skolor och förskolor

I Tumba finns flera förskolor och det är nära till både kommunala och fristående grundskolor. Tumba Gymnasium ligger centralt, liksom Xenter med yrkeshögskola.

Kultur, sport och fritid

I Tumba finns ishall, sporthall, padelhall, bio och bibliotek. Bollplaner finns i Tuna och det är nära till Storvretens grönområden med motionsspår, strövområden och inomhusbad.

Service i området

I Tumba Centrum finns en rad större butikskedjor, apotek, systembolag, livsmedelsaffärer och restauranger. Här finns även bibliotek och medborgarkontor med fullständig kommunal informationsservice.

Resvägar

Pendeltågs- och busstationen ligger i direkt anknytning till Tumba centrum. Pendeltåg till centrala Stockholm tar 25 minuter. Åt andra hållet kommer du till Södertälje på en kvart. Från Tumba utgår en rad bussförbindelser som knyter ihop kommunen, till Tullinge, Storvreten, Vårsta och norra Botkyrka.