Norsborg - trädgårdsstaden

/Global/DisplayMultimediaDescription.ashx?guid=1fb35bb2-570e-47d9-93cb-b982f8125d84

/Global/DisplayMultimediaDescription.ashx?guid=2fa2de5e-ff61-4cfd-bbb8-3b76c6604f9e

I Norsborg utvecklar vi en levande trädgårdsstad, med stadsodling och blomstrande uteplatser. I mötet mellan hus, parker och trädgårdar skapas inbjudande promenadstråk och attraktiva mötesplatser.

I Botkyrkabyggens hus i Norsborg finns även TrädgårdsBo, marklägenheter med iordningställd uteplats för dig som vill planera och odla hemma. Många av husen området har nyligen fått ett lyft med nyrenoverade fasader i ljusa färger.

Skolor och förskolor

I Norsborg finns gott om förskolor samt fyra kommunala och en fristående grundskola. I närliggande Hallunda ligger St Botvids gymnasium.

Kultur, sport och fritid

På Kärsby IP finns fotbollsplan, cricketarena, utegym och sporthall. I Hallunda finns rackethall och Brunna IP med fotbollsplaner, inomhushall och skridskobana. Bibliotek finns i Hallunda.

Service i området

I Norsborgs centrum finns livsmedelsaffär, restauranger, butiker och torghandel. I närliggande Hallunda finns ett större köpcentrum med bland annat systembolag, banker och vårdcentral.

Resvägar

Norsborg är sista hållplatsen på tunnelbanans röda linje och härifrån har du en uppgång till Eriksbergsåsen. Resan till centrala Stockholm tar drygt 30 minuter. Det finns gott om busslinjer till övriga delar av Botkyrka och har du bil är det nära till E4. För cyklister och fotgängare finns många upplysta gång- och cykelvägar.