Botkyrkabyggen tar nya grepp kring information

Botkyrkabyggen påbörjar 2013 ett nytt sätt att informera boende – på helsidor i lokalpressen. Samtidigt lanseras en ny grafisk profil.
- Vi jobbar ständigt med nya bra sätt att nå ut till våra boende, säger Ulf Nyqvist, vd för Botkyrkabyggen.

Botkyrkabyggen äger 12 000 lägenheter i Botkyrka kommun. En tredjedel av kommuninvånarna bor i Botkyrkabyggens lägenheter.
- Då är det naturligt att använda de två stora lokaltidningarna som informationskanaler, säger Ulf Nyqvist.

Petter Beckman, chefredaktör och VD på tidningen Södra Sidan är nöjd med samarbetet.
- Vi är glada för greppet och tror det stärker dialogen i frågor som är viktiga för våra läsare. Södra Sidan är en effektiv kanal. Vår redaktionella bevakning kompletteras väl av Botkyrkabyggens eget material.

Inför 2013 lanseras också en ny grafisk profil. Botkyrkabyggen jobbar med människors hem och det ska synas i nya grafiska profilen.
I affärsidén står bland annat att företaget ska ha ett varierat utbud av bostäder i trygga och stabila bostadsområden för de som vill bo i hyresrätt.

Nya grafiska profilen innehåller symboler för tryggheten i ett hem, små saker som skapar hemkänsla: allt från pepparkvarnar till sköna fåtöljer. Det syns också att Botkyrkabyggen har ett varierat utbud av bostäder, såväl höga och stora, som låga och små hus.

Samtidigt är det en korrekt beskrivning av vad företaget är: en fastighetsägare med många lägenheter i stora hus, samtidigt som företaget också arbetar med småskaligt boende.

Lanseringen av nya grafiska profilen sker stegvis under 2013. Under våren öppnar Botkyrkabyggen två nya KundCenter, som följer profilen.

Det är Care of Haus som arbetat fram grafiska profilen tillsammans med Botkyrkabyggen och kommunikationschefen Cina Gerdin.

Till höger syns första helsidan från tidningen Södra Sidan och nedan ett par exempel ur den grafiska profilen.

---

Pressmeddelande 2012-12-18

Första informationssidan i tidningen Södra Sidan.

 

   

 
Copyright © 2016 AB Botkyrkabyggen