Förändringar i TV-utbudet

Den 1 april 2017 upphör Botkyrkabyggens TV-avtal med Com Hem. Detta påverkar dig som tittar på TV via det traditionella kabel-TV-uttaget i vardagsrummet.

Så påverkas du som tittar på TV-kanalerna som ingår i hyran
Du kommer bara behöva göra en ny kanalsökning i din TV för att kunna fortsätta titta på TV via kabel-TV-uttaget när bytet av leverantör har skett.

Så påverkas du som idag köper tjänster från Com Hem
Du som har ett eget avtal med Com Hem för internet, telefoni eller digitala TV-kanaler behöver ny utrustning i ditt bredbandsskåp i hallen. En tekniker behöver då få komma in i lägenheten och byta utrustning. Du som berörs av detta blir kontaktad i god tid innan den 1 april 2017. Com Hem kommer också ta kontakt med dig då du kan behöva en ny TV-box. 

Om du saknar bredbandsskåp och/eller datauttag
Om du saknar bredbandsskåpet i hallen eller datauttaget i vardagsrummet beställer du installation på något av våra KundCenter.

Bor du på följande adresser påverkas du inte

  • Annabergsvägen
  • Banslättsvägen 
  • Flottiljvägen 
  • Gångarstigen 
  • Gösta Frohms väg 
  • Harbrovägen 40-42 (ungdomsbostäder)
  • Hålvägen 2 (ungdomsbostäder)
  • Norsborgsvägen
  • Tullingebergsvägen
  • Tunavägen 1 A-V (ungdomsbostäder)

Berörda hyresgäster har fått ett första brev om förändringarna i början av december.
Ett andra brev skickades ut i slutet av februari. Ett tredje brev skickades ut i mitten av mars. 

Har du fått brev om byte av utrustning?
I januari började tekniker från företaget Netel byta ut utrustning i lägenheterna. Det är bara du som har ett eget avtal med Com Hem för digital-tv, telefoni eller internet som berörs av detta. Du som är Com Hem-kund får ett brev till dig med aktuellt datum. Arbetet tar cirka 15 minuter. Kan du inte vara hemma under den tid då arbetet utförs, lämna en nyckel i tuben så att teknikern kan komma in. Om du är Com Hem-kund och inte har fått din utrustning bytt är det viktigt att du kontaktar Com Hem. 

Har du fått ny utrustning från Com Hem?
Om du har frågor om din nya utrustning från Com Hem, eller upplever problem vid installationen, ska du kontakta Com Hems kundservice. Tel 90 222, eller sök svaret på din fråga via länken här nedanför.

Har du fler frågor?

Här har vi samlat ihop de vanligaste frågorna och svaren som kommit in.

Hittar du inte svar på din fråga kan du kontakta KundCenter. Se här för telefonnummer och öppettider.

Du kan också ställa frågor i vårt kundforum.

Gäller dina frågor Com Hems abonnemang och tjänster ska du kontakta dem eller söka svar på din fråga här: www.comhem.se/botkyrka


 
Copyright © 2016 AB Botkyrkabyggen