Frågor och svar om TV-flytten

Den 1 april 2017 upphör Botkyrkabyggens TV-avtal med Com Hem. Detta påverkar dig som tittar på TV via det traditionella kabel-TV-uttaget i vardagsrummet, och dig som har eget avtal med Com Hem sedan tidigare.

Här är de vanligaste frågorna och svaren om förändringen.

Jag tittar bara på TV via kabel-TV och nöjer mig med de kanaler som ingår i hyran, vad ska jag göra?
Efter den 1 april är det Telia som levererar kabel-TV till Botkyrkabyggens lägenheter. När bytet har skett behöver du göra en kanalsökning i din TV. Information om hur du gör en kanalsökning hittar du i manualen till din TV.

Vilka TV-kanaler ingår i basutbudet?
I det nya basutbudet ingår SVT1, SVT2, SVT24, TV4, Barnkanalen och Kunskapskanalen.

Jag lyckas inte ställa in de nya kanalerna, hur kan jag få hjälp?
Läs i manualen till din TV. Om du behöver hjälp att göra en kanalsökning kan du kontakta Audio Video i Hallunda på tel 08-531 720 30 och beställa ett hembesök till ett fast pris om 399 kr.

Hur gör jag om jag vill beställa fler TV-kanaler?
Tjänster i fibernätet beställer du via Zmarket.

Jag har internet, telefoni eller digitala TV-kanaler via Com Hem. Vad behöver jag göra för att det ska fungera efter 1 april?
För att dina Com Hem-tjänster ska fungera efter 1 april ska du ha fått ny utrustning installerad i bredbandsskåpet i hallen (den vita Raycore-boxen på bilden).

Vissa kunder behöver också en ny bredbandsrouter och/eller TV-box från Com Hem, som i så fall skickas till dig via post.

Jag har inte fått någon avisering om att tekniker behöver komma in i lägenheten. Vad ska jag göra?
Om du har tjänster från Com Hem sedan tidigare men inte har fått någon ny utrustning installerad i bredbandsskåpet, hör av dig till Com Hem. 

Jag har inte fått någon ny utrustning från Com Hem, vad ska jag göra?
Vilken utrustning som skickas ut från Com Hem beror på vad du har sedan tidigare. Har du en TiVo-box kommer den att fungera även i fortsättningen. Om du borde ha fått ny utrustning men inte har fått den, kontakta Com Hems kundtjänst på tel 90 222.

Com Hem behöver mitt objektnummer för att kunna hjälpa mig. Var hittar jag det?
Objektnumret hittar du på Mina sidor, på din hyresavi eller på ditt kontrakt.

Min nya utrustning från Com Hem fungerar inte, vad ska jag göra?
Kontrollera först att din utrustning är rätt installerad, enligt den instruktion som medföljde utrustningen. Om det ändå inte fungerar, kontakta Com Hem på tel 90 222.

Jag har inget bredbandsskåp i hallen, vad ska jag göra?
Kontakta Botkyrkabyggens KundCenter.

Jag har inget datauttag i vardagsrummet, vad ska jag göra?
Kontakta Botkyrkabyggens KundCenter.

Jag behöver fler datauttag, vad ska jag göra?
Extra datauttag kan beställas via KundCenter till en kostnad av 16 kr/månad.

Berörs alla Botkyrkabyggens hyresgäster av förändringen?
Nej, om du bor på någon av dessa adresser berörs du inte av TV-flytten: Annebergsvägen, Banslättsvägen, Flottiljvägen, Gångarstigen, Gösta Frohms väg, Harbrovägen 40-42 (ungdomsbostäder), Hålvägen 2 (ungdomsbostäder), Norsborgsvägen, Tullingebergsvägen, Tunavägen 1 A-V (ungdomsbostäder)

Har du fler frågor?
Kontaka KundCenter. Se här för telefonnummer och öppettider.

Du kan också ställa frågor i vårt kundforum.

Gäller dina frågor Com Hems abonnemang och tjänster ska du kontakta dem eller söka svar på din fråga här: www.comhem.se/botkyrka

 


 
Copyright © 2016 AB Botkyrkabyggen