Så får du snabb hjälp vid fel

Visste du att du oftast får snabbare hjälp med din felanmälan när du använder Mina sidor?

När det uppstår fel i lägenheten som du behöver hjälp att åtgärda ska du göra en felanmälan. Vid akuta fel som inte kan vänta, till exempel en vattenläcka, ska du alltid ringa till felanmälan på tel 08-530 694 90. Men när det inte är lika bråttom är det oftast bättre att använda Botkyrkabyggens digitala felanmälan på Mina sidor. Då får du snabb hjälp, oftast inom fem arbetsdagar.

Du loggar in på Mina sidor antingen med Mobilt BankID eller med personnummer och lösenord. Har du glömt ditt lösenord kan du beställa ett nytt via länken ”Glömt ditt lösenord”.

Inne på Mina sidor klickar du på ”Ny felanmälan” och fyller i alla uppgifter som behövs. Du kan också lägga till en bild eller film för att visa vad som är fel. Klicka sedan på ”Lägg till fel”.

När din felanmälan har registrerats lägger du en nyckel i nyckeltuben på din dörr, så kommer reparatören i de flesta fall inom fem arbetsdagar. Du kan hela tiden följa ditt ärende på Mina sidor.

Viktigt! Låt nyckeln ligga kvar i tuben ända tills din felanmälan är avslutad. Om det händer mer än en gång att reparatören inte kan komma in i lägenheten för att du inte öppnar och inte har lagt nyckeln i tuben kommer du att få betala för det uteblivna besöket.

Felanmälningar som kommer in via Mina sidor prioriteras av Botkyrkabyggen, men precis som tidigare kan du även ringa in din felanmälan. Då får du vänta på hjälp upp till tio arbetsdagar om ditt ärende inte är akut.

Observera att du som har lösgående hund i lägenheten alltid ska göra din felanmälan via telefon så att vi kan boka en dag för besöket då du är hemma.


 
Copyright © 2016 AB Botkyrkabyggen