Våra övriga strategier

Strategiska steg, för hållbar renovering

  • Hyresgästerna bor kvar under renoveringen
  • Vi renoverar bara det som är nödvändigt
  • Vi involverar hyresgästerna och uppmuntrar till delaktighet
  • Vi renoverar till en standard som hyresgästerna är villiga att
    betala för och anser sig ha råd med
  • Vi erbjuder tillval för de hyresgäster som vill och kan

Strategiska steg, för mark i nyproduktion

  • Analys av statistik om kundernas behov av bostad, hushålls­sammansättning samt ekonomiska förutsättningar i olika områden
  • Konkurrentanalys av planer för byggnation inom och i närheten av Botkyrka kommun, samt analys av rapporter
  • Marknadsbedömningar
  • Beslut om renovering bygger på att ha en nivå på hyran som de boende har möjlighet och vill betala
  • Utveckla och förnya företagets bostadsområden och boende­former med fokus på hållbar affär
  • Analys av möjligheterna till lägenheter för grupper som har svårare att ta sig in på bostadsmarknaden, till exempel unga och äldre

Strategiska steg, för likabehandling

  • Alla människors lika värde
  • Arbetsmiljö och arbetsförhållande
  • Systematiskt arbete, förebygga diskriminering och skapa hållbarhet
  • Kartläggning, målsättning och uppföljning
  • Riktlinjer och rutiner

Strategiska steg, för kompetensutveckling

  • Sammansättning av kompetenser som krävs för att nå företagets mål
  • Alla medarbetare förstå och känna sig delaktiga i syfte, mål och strategier
  • Säkra att chefer och medarbetare har rätt kompetens
  • Öka prestation och effektivitet i organisationen
  • Skapa karriärvägar för andra än chefer
  • Behålla kompetenta medarbetare

Strategiska steg, för digital utveckling

  • Vi följer den digitala utvecklingen och samverkar med andra
    aktörer utan att leda den digital utvecklingen i samhället och branschen
  • Vi arbetar för en digital transformation
  • Vi sätter digitala verktyg och mobilitet i verksamhetens fokus
  • Vi värnar om en digital kompetensutveckling för alla i företaget
  • Vi säkerställer digital trygghet och säkerhet för våra system och tjänster
  • Vi utvecklar marknad och kundkontakt i digitala kanaler
  • Vi vill göra en samhällsinsats för att öka förmågan och möjlig­heten att bidra till och delta i det digitala samhället

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 
Copyright © 2016 AB Botkyrkabyggen