Möten på gång

Kallelse till bomöten anslås i trapphus samt på Mina sidor.

Logga in

Boka lokal

Ska du ha kalas men har inte plats hemma? Vi har flera lokaler som Botkyrkabyggens hyresgäster får låna.

Mer om och boka lokal

Här kan du läsa mer om det senaste som hänt inom Boendekraft och gårdsambassadörernas arbete i Storvreten.

Planteringsdag med Storvretens barn på Passvägen 2-32

Den 22 september anordnade Botkyrkabyggen och gårdsambassadören Åsa en mycket lyckad trädgårdsträff med tolv barn och föräldrar som bor på Passvägen 2-32. Dagen började med att prata om blommor och träd och rita växter som barnen önskade plantera runt sin port. Därefter gjordes pallkragarna iordning. Det rensades ogräs, spikades fast duk i botten på pallkragarna och hälldes i jord med ett stort engagemang. I vår kommer Passvägen 2-32 att prydas av en massa fina blommor som planterats av Storvretens barn!

20180923_075642_resized

20180922_144603_resized

20180923_080732_resized

Familjedag på Stenvägen

Den 10 juni ordnade den lokala hyresgästföreningen i Storvreten tillsammans med Boendekraft och Unga örnar en familjedag på Stenvägen. Solen sken över arrangemanget hela dagen och det grillades hamburgare och bjöds på våfflor med sylt och grädde samt popcorn. Grannstöd och Grannsamverkan var på plats med Grannstödsbilen och vid en annan station målade Unga Örnar ansiktsmålningar, vilket var väldigt populärt! Tack för ett stort engagemang under denna dag!

Boendekraft

Till vänster: Mia Kanat Hummelgård och grannstödjaren Jan Karlsson.
Till höger: Kenneth Modig och Botkyrkabyggens bovärd Ali Akalin

Grannstödsbilen

Grillning på Passvägen 2-32

Den 3 juni var det grillning på Passvägen 2-32 med cirka 50 hyresgäster. Solen sken och det grillades korv och hamburgare (med både vego- och halalalternativ). Gårdsambassadörerna från Odlingsvägen och Passvägen 33-49 gick runt och pratade med folk och aktiverade gårdens boende. Vid dagens slut hade vi fått två nya ansvariga för trädgårdsförrådet och blomplanteringen!

Grillning

Invigning av boendekraftslokal på Harbrovägen 12

Den 14 mars hölls en invigning av en ny boendekraftslokal på Harbrovägen 12. Invigningen firades av ett glatt gäng hyresgäster och medarbetare från Botkyrkabyggen. Det bjöds på kaffe, té, kakor och en fantastisk "Boendekrafts"-tårta.

Boendekraftstårta