Botkyrkabyggen är uppbyggt för att på bästa möjliga sätt möta våra hyresgästers behov och ta hand om våra fastigheter. Vi har ca 140 medarbetare i en organisation som är formad efter de boendes behov.
 Personalen i områdena har befogenheter och ansvar som gör det möjligt för dem att fatta snabba beslut.
Förvaltning
Vår förvaltning med områdespersonal, reparatörer, en underhållsavdelning och en driftavdelning har det yttersta affärsansvaret för fastigheterna och de boende med förvaltning, drift, underhåll och utveckling.
Stabsfunktioner
Ekonomi – ansvarar för företagets ekonomiska och finansiella arbete inklusive rapporteringar och nyproduktion
Kommunikation och marknad – ansvarar för sälj- och kundfrågor, marknadsfrågor samt intern och extern kommunikation
HR – ansvarar för personalfrågor, kompetensförsörjning, kompetensutveckling och Qvinna i Botkyrka
Affärsutveckling – ansvarar för strukturell och systematisk hållbar utveckling, trygghet och IT

|