Botkyrkabyggen är uppbyggt för att på bästa möjliga sätt möta våra hyresgästers behov och ta hand om våra fastigheter. Vi har ca 140 medarbetare i en organisation som är formad efter de boendes behov.
Personalen i områdena har befogenheter och ansvar som gör det möjligt för dem att fatta snabba beslut.
Förvaltningen med områdespersonal, reparatörer, kundvärdar, en underhållsavdelning och en driftavdelning har det yttersta affärsansvaret för fastigheterna och de boende med förvaltning, drift, underhåll och utveckling samt uthyrning.
Ekonomi ansvarar för företagets ekonomiska och finansiella arbete inklusive rapporteringar och nyproduktion.
Kundservice ansvarar för att ta emot och besvara ärenden samt ge information och hjälpa kunderna.
Kommunikation och marknad ansvarar för marknadsfrågor samt intern och extern kommunikation.
HR ansvarar för personalfrågor, kompetensförsörjning, kompetensutveckling och Qvinna i Botkyrka.
Affärsutveckling ansvarar för strukturell och systematisk hållbar utveckling, trygghet och IT.
|