Som hyresgäst hos Botkyrkabyggen kan du, mot ett hyrestillägg, göra en mängd olika tillval till din bostad. Beroende på hur din bostad ser ut och i vilket av Botkyrkabyggens områden du bor, samt om du har behovsanpassat eller valfritt lägenhetsunderhåll, ser dina valmöjligheter lite olika ut.

För att få reda på vilka tillval just du kan göra, kontakta kundservice via mejl eller telefon.

Stambyte på gång?

Om du bor i ett område där vi kommer att stambyta de närmaste åren kan du inte beställa några tillval förutom säkerhetsdörr. När stambytet är klart går det bra att beställa tillval igen.

En pensel med vit färg ligger på en färgburk

Har du behovsanpassat lägenhetsunderhåll innebär det att Botkyrkabyggen står för underhållet av bostaden. Du får lov att göra visst underhåll själv om det utförs på ett fackmannamässigt sätt.

Läs mer om underhåll

En man står framför en tavla med skisser.

Oavsett om du äger eller hyr din bostad har du alla möjligheter att skapa ett personligt hem. Här hittar du bland annat inspiration för att inreda en mysig balkong eller ett drömmigt kök.

Här hittar du inredningsinspiration