I våra bostadsområden arbetar vi aktivt med utemiljön för att skapa trygghet. Vi genomför kontinuerligt trygghetsåtgärder, exempelvis beskärning av träd och buskar, renovering och byggnation för bättre översyn och ljusinsläpp samt förstärkning av belysning kring promenadstråk, lekplatser och parkeringsplatser. Vi bjuder även in till bomöten och trygghetsvandringar ett par gånger per år. Då kan du berätta för oss vad vi kan göra för att ytterligare öka tryggheten i området.

Men vi samarbetar också med kommunen, polisen, räddningstjänsten och frivilliga för ett tryggare Botkyrka.

Färgsprakande fyrverkeri mot en mörk himmel

Fyrverkerier är vackert och stämningsfullt. Men tänk på att både människor och djur kan fara illa och bli skrämda av ljuden och ljusen.

Regler och säkerhet fyrverkerier

En person som grillar korv

När vädret blir varmare och solen skiner är det mysigt att samla nära och kära runt grillen. Det finns dock några saker som är viktiga att tänka på när du grillar.

Tänk på det här när du grillar

Grannstöd och Grannsamverkan är grannar som samarbetar för att öka tryggheten och minska brottsligheten i sitt bostadsområde. Vill du också vara med?

Mer om Grannstöd och Grannsamverkan

Trygghetsfältarna finansieras av Botkyrkabyggen tillsammans med Botkyrka kommun och polisen. Deras jobb är att arbeta förebyggande och uppsökande.

Mer om trygghetsfältarna