Har du frågor om de tillval du kan göra till din bostad? Här nedan hittar du frågor som vi ofta får. Hittar du inte svaret på din fråga, kontakta kundservice.
Frågor om tillval
Hur beställer jag tillval? Du gör din beställning genom att kontakta kundservice via mejl eller telefon.
Hur betalar jag? Betalningen sker genom ett månatligt hyrestillägg.
När börjar jag betala? När arbetet är slutfört återrapporterar entreprenören detta till Botkyrkabyggen, och det är först därefter du börjar betala hyrestillägget.
Hur länge betalar jag? Betalning för ett permanent val är inte tidsbegränsad. I priset ingår löpande underhåll och utbyte vid behov.
När blir det klart? Efter att avtalet är påskrivet kommer entreprenören att inom en månad kontakta dig för att påbörja arbetet. Leveranstid beror på valet av produkt. Exakt besked får du i samband med beställningen.
Vad händer när produkten måste bytas ut? Då byts den av Botkyrkabyggen. Månadsavgiften kommer att justeras och baseras på då gällande grundpris för produkten.
Hur sätter Botkyrkabyggen priserna? Priserna motsvarar de kostnader Botkyrkabyggen har för material och produkt, installation, underhåll, administration samt ränta.
Äger jag de produkter jag har beställt? Nej, produkterna tillhör bostaden och ägs av Botkyrkabyggen. Du får alltså inte ta med dig dina tillval när du flyttar. Ditt val som tillförts bostaden övertas av nästa hyresgäst. Detta gäller även om du betalat ett engångsbelopp för ditt val.
Kan jag beställa produkter när som helst? Du kan göra en beställning i stort sett när som helst, dock inte under hyreskontraktets uppsägningstid. Det som krävs för att du ska kunna göra en beställning är att du är kontraktsinnehavare och inte har skulder till Botkyrkabyggen.
|